Pienyrityksen omistajana tai liiketoiminnan kehittämisjohtajana on muistettava useita asioita perustaessasi uusia yhteisyrityksiä markkinoivia liikekumppanuuksia. Seuraava on luettelo kriittisistä kohteista, jotka on tietoinen rakennettaessa liikekumppanuuksia, jotka varmistavat, että yrityksesi löytää oikeat kumppanit ja molemminpuolisesti hyödyllisiä yrityssopimuksia, jotka maksimoivat mahdollisuudet ja tulokset kasvattaa yritystäsi.

Pienyrityksen omistajana tai liiketoiminnan kehittämisjohtajana on muistettava useita asioita perustaessasi uusia yhteisyrityksiä markkinoivia liikekumppanuuksia. Seuraava on luettelo kriittisistä kohteista, jotka on tietoinen rakennettaessa liikekumppanuuksia, jotka varmistavat, että yrityksesi löytää oikeat kumppanit ja molemminpuolisesti hyödyllisiä yrityssopimuksia, jotka maksimoivat mahdollisuudet ja tulokset kasvattaa yritystäsi. Kaikilla liikekumppanuuksilla on positiivisia ja kielteisiä vaikutuksia, mutta yritysjohtajana on kriittisen tärkeätä, että ymmärrät riskit ja alueet, joihin on keskityttävä vähentääkseen pieniä ongelmia muuttumasta kauppatappureiksi.

Parhaat viisi tehtävää, kun rakennetaan liikekumppanuuksia

1. Tutkimus – On lähes mahdotonta rakentaa menestyvää liikekumppanuutta tekemättä huomattavaa määrää markkinatutkimusta ja analysoimatta potentiaalisten kumppanien liiketoimintaa. Mahdollisen kumppanin ymmärtämättä jättäminen voi johtaa vain tulevaisuuden ongelmiin. Tämä voi olla jotain yhtä suoraviivaista kuin se, ettei hänellä ole oikealle asiakaskunnalle pääsyä tai yksinkertaisesti kulttuurillinen epäsuhta. Siksi on ehdottoman välttämätöntä käyttää aikaa ja resursseja mahdollisuuksien tutkimiseksi kokonaan.

2. Tutki asiakaskunta – Ennen sellaisen kumppanuuden viimeistelyä, joka lupaa antaa brändillesi tai tuotteillesi pääsyn uusille asiakkaille, pyydä asiakkaan demografisia tietoja ja tietoja parista heidän tärkeimmästä asiakkaastaan, joihin voidaan viitata.

3. Tapaa henkilökohtaisesti – Henkilökohtaiset tapaamiset potentiaalisen liikekumppanin johdon kanssa ovat aina parempia. Vaikka suurin osa viestinnästä voi tapahtua perinteisissä sähköposti- ja puhelinsoitomuodoissa, on parasta pyytää henkilökohtaista kokousta hyvin varhaisessa vaiheessa määritettäessä, onko yritys hyvä ehdokas kumppanuuteen.

4. Kehitä suorituskykyyn perustuvia kannustimia – Luomasi liikekumppanuuden luonteesta riippuen korvaukset voivat olla monenlaisia. Paketit, jotka sisältävät tuloja ja / tai bonuksia, saavat viime kädessä enemmän palkkioita verrattuna kumppanuuksiin, jotka eivät sisällä tulosperusteisia kannustimia kumppanuuden kasvattamiseksi. Muista sisällyttää tavat tietyille ryhmän jäsenille korvauksista, koska jotkut pystyvät myymään enemmän kuin ikäisensä. Voit myös tarjota bonuskannustimia koko myyntitiimille heidän yhteisyrityksistään.

5. Asiantuntijoiden palkkaaminen virheiden poistamiseksi – Pienyritysten omistajat tarvitsevat tukea onnistuneiden kumppanuuksien toteuttamisessa ja keskittymisessä olemassa oleviin asiakkaisiin ja tuotekehitykseen. Ulkopuolisen tuen aktivoiminen varmistaa kumppanuuden rakentamisen kunnolla. Palkkaa lakimies, joka voi tarjota kumppanuusmallin, jota voidaan käyttää laadittaessa kahden yrityksen välistä sopimusta. Mallin käyttö vähentää juridisia palkkioita muodostettaessa tulevia parisuhteita yksinkertaisesti ottamalla asianajaja viimeistelemään ja kirjautumalla mallin mukautuksiin kunkin uuden kumppanin kanssa.

kilpailijoiden välinen yhteistyö suomalaisessa

Voit myös löytää yrityskonsultin, joka on erikoistunut yhteisyritysten markkinointikumppanuuksiin. Nämä konsultit säästävät arvokasta aikaa etsimällä uusia kumppaneita ja luomalla ensimmäinen yhteys. Palkkaa oikea konsultti ja voit saada jalan ovesi kanssa unelma liikekumppaneidesi kanssa ja saada heidän asiantuntemuksesi käytettäväksi kumppanuussopimuksen laatimiseksi, joka varmistaa kannattavan liikesuhteen.

Pidä nämä ideat mielessä seuraavan kerran, kun olet vastuussa liikekumppanuuden rakentamisesta, ja olet todennäköisemmin linjassa oikean kumppanin kanssa molemminpuolisesti hyödyllisessä suhteessa, joka voidaan koota suhteellisen nopeaan aikatauluun.